Instagram

Bank of Selangor

Beberapa cadangan untuk kerajaan Pakatan Rakyet Negeri Selangor untuk memberi kelebihan kepada rakyat Selangor untuk memiliki rumah pertama mereka atau memulakan perniagaan secara kecil dan sederhana. Cadangan ini timbul melihatkan kelemahan faktor ekonomi golongan muda dan golongan berpendapatan rendah di negeri ini di sebab kegagalan pengurusan ekonomi oleh kerajaan Persekutuan.Antara cadangannya ialah:

1. Menubuh sebuah bank berbentuk bank koperasi atau bank perdagangan biasa. Bank ini akan dikenali sebagai Bank Selangor. Bank ini diuruskan sepenuhnya diurusakan oleh kerajaan negeri dan di tubuhkan sebagai sebuah agensi di bawah kerajaan negeri. Ianya mampu memberi pinjaman perumahan yang minimum dan praktikal dengan kadar yang munasabah dan rendah. Sebagai permulaan, operasi kewangan bank iniharuslah tertumpu untuk rakyat Selangor sahaja yang memenuhi kriteria-kriteria yang boleh diusulkan kelak. Setelah memenuhi kelayakan pinjaman dan kemampuan membayar balik pinjaman dengan kelonggaran ke atas syarat-syarat tertentu (tidak seperti lain-lain syarat dari bank-bank komercial yang lain), bank ini akan menjadi rujukan utama untuk rakyat Selangor mendapat bantuan pinjaman perumahan mahupun lain-lain pinjaman perniagaan yang lebih fleksibel dan mesra-pemimjam.

2. Mewujudkan skim khas dibawah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) yang mempunyai kerjasama langsung dan formal dengan Bank Selangor seperti yang dicadangkan di atas untuk membina rumah-rumah yang benar-benar mampu milik dengan kadar pinjaman yang rendah dan sangat fleksibel. Urusniaga dan kerjasama di antara PKNS dan Bank Selangor ini mestilah tidak cuba untuk mencapai keuntungan berganda berbanding pembinaan lain-lain pembangunan perumahan di bawah PKNS. Ianya hanya sebuah kerjasama strategik yang tujuannya hanya semata-mata untuk memberi kelebihan kepada rakyat Selangor terutama golongan muda untuk mendapat pinjaman perumahan dan mempunyai kemampuan untuk memiliki rumah yang selesa.

3. Mewujudkan sebuah agensi pembinaan yang khusus di bawah kerajaan yang merangkumi semua pihak yang boleh mengurangkan kos-kos pembinaan dan lain-lain kos yang boleh memungkinkan berlakunya kenaikkan harga sesebuah rumah. Agensi ini boleh dilihat sebuah kontraktor yang dilantik (melalui tender) yang boleh di konsortiumkan untuk mengurangkan sebarang bentuk kos yang akan mengakibatkan kenaikan pada harga rumah.

Pertimbangan segera saya dahulukan dengan ucapan terima kasih.

3 responses to “Bank of Selangor

  1. Saya membawa kabar baik kepada anda semua rakyat Malaysia saya di platform ini, ALLAH telah benar-benar setia kepada saya dan seluruh rumah saya telah selamat sejak Disember 2019, kesaksian saya dan kabar baik saya seperti ini, Nama saya Norsilawati Zakaria, saya tinggal di Selangor, saya pemasar dan juga penasihat perniagaan di syarikat yang saya bekerja, Suami saya dan saya ingin menggunakan platform ini untuk memaklumkan semua ini. Platform ini adalah untuk mereka yang memerlukan dan mencari pinjaman yang ikhlas untuk berhati-hati kerana internet dan blog penuh dengan syarikat pinjaman palsu dan penipuan yang hanya di sini untuk merobek anda dari wang susah payah anda.

    Suami saya dan saya berada dalam hutang besar dan kami memutuskan untuk mencari pinjaman dalam talian untuk membayar hutang kami dan kami menghubungi syarikat pinjaman dari Singapura yang pada Mac 2019, dan kami ditipu oleh pemilik syarikat dengan meminta kami membayar banyak yuran yang kami bayar dan akhirnya kami tidak mendapat pinjaman, kami kehilangan kira-kira RM8,400 kepada sebuah syarikat pinjaman palsu di Singapura kerana kami memohon pinjaman sebanyak RM 200,000 dan dengan semua yuran yang kami bayar, kami tidak mendapat pinjaman dan suami saya dan saya sangat kecewa dan saya dipecat dari pekerjaan saya di syarikat tempat saya bekerja kerana saya juga mengambil pinjaman dari syarikat yang saya bekerja dan kita bangkrut dan bosan dengan kehidupan.

    Kami berdoa kepada ALLAH untuk bantuan ilahi dan ALLAH mengarahkan kita kepada seorang hamba dan pada hari yang setia ini 11 Disember 2019, saya sedang melayari internet apabila saya dapat mencari keterangan seorang wanita dengan nama Kim Wani dari Kuala Lumpur, bagaimana ALLAH mengubah kehidupan kewangannya melalui syarikat pinjaman, saya menghubungi beliau dan dia meminta saya menghubungi Puan Sarah dan dia memperkenalkan saya kepada Puan Sarah Michael dan dia memberi saya keberanian dan saya memohon pinjaman daripada Puan Sarah dan dia akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman di syarikat dan saya mendapat jumlah yang tepat saya memohon dan saya sangat gembira.

    Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk menasihat rakan-rakan rakan sekerja saya bahawa jika anda memerlukan pinjaman tulen asli dan ingin mendapatkan pinjaman cepat pada kadar faedah 2%, sila mendaftar melalui Puan Sarah Michael melalui e-mel: (sarahmichael831@gmail.com) atau melalui Whatsapp: + 1-315-284-1764. Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini, (norsilawatiz526@gmail.com). untuk maklumat lanjut

  2. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
    Negara: Indonesia
    Nama: Siti Aminah
    Alamat: Jakarta Barat
    Nombor WhatsApp: +62 859-4202-5695
    e-mel saya: sitiaminah6749@gmail.com

    Sudah tiga tahun saya memberi kesaksian mengenai ibu Alicia Radu bagaimana dia menolong saya dan keluarga

    nama saya Siti Aminah dari Indonesia, tolong saya cadangkan semua orang di sini harus sangat berhati-hati, kerana terdapat banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu di internet, tetapi mereka tetap menjadi syarikat pinjaman yang sebenarnya. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana ditangkap oleh orang kerana berhutang.

    Saya hampir menyerah sehingga saya meminta nasihat seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada pemberi pinjaman asal dan syarikat yang sangat dipercayai iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam waktu kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah rendah 2%. Saya sangat terkejut ketika memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang penangguhan atau kekecewaan, jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat pinjaman dengan mudah tanpa tekanan daripada Ibu Alicia Radu

    Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kewangan saya. Anda mesti menganggap diri anda sangat bertuah kerana berpeluang membaca kesaksian ini hari ini. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
    jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga dapat menolong orang lain setelah anda menerima pinjaman anda.

    Nombor WhatsApp Saya: +62 859-4202-5695
    Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com)
    hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)

  3. As-salamu alaikum

    Nama saya Kartika Fitri(kartikafitri74@gmail.com) dari Bogor (Indonesia), Saat Pandemi Covid19 ini usaha suami saya berhutang karena tidak bisa mengimbangi, jadi saya cari online bagaimana saya bisa mendapatkan pinjaman pribadi karena tidak punya agunan, saya menghubungi beberapa pinjaman perusahaan tetapi ternyata penipuan dan penipuan setelah mengirimi mereka uang, Anda tidak akan mendengar kabar dari mereka lagi

    Jadi saya melihat posting dari Mahammad Ismali (Mahammadismali234@gmail.com) tentang pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote Via email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com dengan bunga pinjaman 2%, jadi saya menghubungi mereka mengikuti prosedur mereka dan saya mendapatkan pinjaman saya Rp500,000,000.00 (500 juta) disetujui dan ditransfer ke kami

    Saya ingin berterima kasih kepada Perusahaan Pinjaman Dangote dan juga Mahammad ismali dan saya ucapkan terima kasih selamanya, saran saya kepada siapa pun yang membaca ini jangan buang waktu Anda mencari pinjaman lagi dimana hubungi Perusahaan Pinjaman Dangote dan saya bersumpah dengan hidup saya bahwa mereka adalah nyata dan sah

Leave a Reply

Pautan Bermanafaat

Who am I?

My Photo
Nor Miswary b. Ramli
"Rakyat ini perlu dibela.Kita perlu hak-hak kita kekal segar dipelihara; oleh pemimpin yang benar, yang jujur dan yang taat kepada nilai-nilai Islam. Kita perlukan pendidikan dan bukannya hukuman sebagai asas perkembangan".
View my complete profile

Disclaimer

Semua artikel yang tersiar dalam blog ini merupakan idea dan aliran pemikiran penulis secara peribadi dan mungkin tidak sealiran dengan pertubuhan atau organisasi yang penulis anggotai. Ia boleh berkaitan dengan apa sahaja yang boleh memberi manafaat kepada pemilik blog atau mereka yang menurutinya. Komen, teguran dan kritikan yang membina dari pengunjung adalah dialu-alukan.
.
.
.
.

About

Powered by Blogger.

Popular Posts