Instagram

PATI:Percaturan BN/UMNO mudah dibaca



Ini yang paling kelakar dalam kerja-kerja perang saraf BN/UMNO.Dah berpuluh tahun pemerintah gagal untuk menegenal pasti pendatang asing tanpa izin di dalam negara, dengan tidak hujan tidak ribut, program 6P untuk mendaftarkan pendatang asing tanpa izin menjadi projek mega kayakan kroni paling berjaya selepas Fitnah video seks Trio T. Belum pun reda isu hak kerakyatan sekelip mata ala Chris Angel, buah catur BN/UMNO mendepani PRU-13 bagai begitu mudah dibaca. Tidak seperti gerakan Lin Dan yang baru sahaja menjuarai kejohanan badminton dunia menewaskan jagoan tanahair Datuk Lee Chong Wei. Permainan dan gerakan juara dunia 5 kali itu memang sukar dibaca. Seraya berjaya mendaftarkan PATI sekonyong-konyong pemerintah selanjutnya mendaftarkan mereka sebagai pengundi (baca pengundi BN/UMNO) untuk memenangkan BN/UMNO dan mengungguli Dewan Rakyat melalui jalan pintu belakang. Maaf. Bukan jalan pintu belakang, lorong belakang. Lorong itu tidak mempunyai pintu. Mereka pasti sesat. Adapun dari mereka mungkin ada yang telah menyertai UMNO melalui Patriotnya dan bukti yang terang lagi bersuluh itu jelas menunjukkan sekali lagi gerakan BN/UMNO sangat mudah diramal. Bukankah TPM Muhyidin Yassin telah menjelaskan bahawa BN/UMNO pun tidak mahu menang PRU melalui mereka yang di layak memilih? Malah SPR telah mengulangi mantranya sebagai berkata yang meereka tidak akan sesekali memebenarkan mereka yang tidak memiliki kad pengenalan biru untuk masuk ke kawasan mengundi. Nah! Apakah mereka yang telah didaftarkan ini bakal mendapatkan kad pengenalan biru pula nanti? Sekali lagi, permainan puak-puak ini sangat mudah dibaca. Nak tergelak lah pulak!

Leave a Reply

Pautan Bermanafaat

Who am I?

My Photo
Nor Miswary b. Ramli
"Rakyat ini perlu dibela.Kita perlu hak-hak kita kekal segar dipelihara; oleh pemimpin yang benar, yang jujur dan yang taat kepada nilai-nilai Islam. Kita perlukan pendidikan dan bukannya hukuman sebagai asas perkembangan".
View my complete profile

Disclaimer

Semua artikel yang tersiar dalam blog ini merupakan idea dan aliran pemikiran penulis secara peribadi dan mungkin tidak sealiran dengan pertubuhan atau organisasi yang penulis anggotai. Ia boleh berkaitan dengan apa sahaja yang boleh memberi manafaat kepada pemilik blog atau mereka yang menurutinya. Komen, teguran dan kritikan yang membina dari pengunjung adalah dialu-alukan.
.
.
.
.

About

Powered by Blogger.

Popular Posts