Instagram

Jangan terkejut!





Hari ini hari Sabtu. Setiap hari Sabtu adalah hari Bersih.Ya, hari di mana kita akan segar memperingati perjuangan rakyat menuntut pilihanraya yang adil dan bersih. Bukan untuk kepentingan pemerintah mahupun untuk parti pembangkang - ianya untuk kepentingan rakyat yang sepatutnya ikhlas didahulukan. Terjemahan tuntutan ini telah dibuat melalui demostrasi secara besar-besaran di ibu kota Kuala Lumpur yang bagai padang jarak tanpa kereta dan jualan mega, suatu waktu dulu. Kesan perjuangan tersebut membawa makna sehingga ke hari ini. Hari seperti ini; hari Sabtu, di mana rakyat digesa menzahirkan sokongan ke atas tuntutan tersebut dengan mengenakan apa-apa jenis pakaian yang berwarna kuning!Dan kerana perjuangan ini bukanlah untuk kita hari ini, tetapi adalah untuk generasi selepas kita kelak, tidak salah untuk kita mendidik erti kebebasan ini sejak mereka kecil lagi.Kecil pun kuning!

One response to “Jangan terkejut!

  1. Anonymous

    comel la papa dgn sophea

Leave a Reply

Pautan Bermanafaat

Who am I?

My Photo
Nor Miswary b. Ramli
"Rakyat ini perlu dibela.Kita perlu hak-hak kita kekal segar dipelihara; oleh pemimpin yang benar, yang jujur dan yang taat kepada nilai-nilai Islam. Kita perlukan pendidikan dan bukannya hukuman sebagai asas perkembangan".
View my complete profile

Disclaimer

Semua artikel yang tersiar dalam blog ini merupakan idea dan aliran pemikiran penulis secara peribadi dan mungkin tidak sealiran dengan pertubuhan atau organisasi yang penulis anggotai. Ia boleh berkaitan dengan apa sahaja yang boleh memberi manafaat kepada pemilik blog atau mereka yang menurutinya. Komen, teguran dan kritikan yang membina dari pengunjung adalah dialu-alukan.
.
.
.
.

About

Powered by Blogger.

Popular Posts