Instagram

Khalid:Kita boleh tunjuk BN cara tadbir dengan betul

Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim berkata kerajaan pimpinan beliau bersedia untuk menunjukkan kepada BN bagaimana mentadbir negara dengan betul, jika rakyat mengundi untuk menukar kerajaan dalam pilihan raya umum akan datang. Menegaskan bagaimana BN menerajui kerajaan persekutuan sehingga mengakibatkan defisit yang besar, Khalid mendakwa bahawa dasar BN diarahkan untuk keuntungan gabungan tersebut dan kroninya dan bukan menjaga kebajikan negara. Beliau berkata, walaupun selepas 50 tahun pemerintahan BN, kebajikan rakyat telah diabaikan dan jika BN dibenarkan terus memerintah lagi, perkara-perkara tersebut tidak akan berubah. Umno dan BN, tegas menteri besar, tidak tahu perbezaan antara perniagaan dan menjaga kebajikan rakyat. Menurutnya, salah satu sebab mengapa negara tidak mempunyai wang yang cukup dan bajet defisit adalah kerana mereka tidak menguruskan wang dengan betul dengan projek-projek. Beliau menegaskan demikian di majlis pelancaran asrama sekolah untuk kanak-kanak estet di Petaling Jaya, Selangor.

Leave a Reply

Pautan Bermanafaat

Who am I?

My Photo
Nor Miswary b. Ramli
"Rakyat ini perlu dibela.Kita perlu hak-hak kita kekal segar dipelihara; oleh pemimpin yang benar, yang jujur dan yang taat kepada nilai-nilai Islam. Kita perlukan pendidikan dan bukannya hukuman sebagai asas perkembangan".
View my complete profile

Disclaimer

Semua artikel yang tersiar dalam blog ini merupakan idea dan aliran pemikiran penulis secara peribadi dan mungkin tidak sealiran dengan pertubuhan atau organisasi yang penulis anggotai. Ia boleh berkaitan dengan apa sahaja yang boleh memberi manafaat kepada pemilik blog atau mereka yang menurutinya. Komen, teguran dan kritikan yang membina dari pengunjung adalah dialu-alukan.
.
.
.
.

About

Powered by Blogger.

Popular Posts